REGULAMIN
Dane przedsiębiorcy
- Właścicielem jest przedsiębiorstwo URBAN ARTEFACT Agnieszka Nowak ul. Porębskiego 13/24, 80-180 Gdańsk NIP: 579 207 12 47 e-mail: aga.nowak@urbanartefact.pl, tel. 694 660 558
- Regulamin określa prawa i obowiązki Klientów jak również prawa i obowiązki Sprzedawcy jako podmiotu zarządzającego stroną internetową www.urbanartefact.pl.
- Regulamin jest dostępny w polskiej wersji językowej.
- Klienci zobowiązani są do przestrzegania autorskich praw majątkowych oraz praw wynikających z rejestracji wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych i przemysłowych.
- Właściciel URBAN ARTEFACT Agnieszka Nowak zobowiązuje się do wykorzystania danych osobowych klientów wyłącznie w celu rzetelnego wykonania umowy sprzedaży zawartej na odległość.
Definicje
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Kupujący – zarówno Konsument, jak i Klient.
- Sprzedający - URBAN ARTEFACT Agnieszka Nowak ul. Porębskiego 13/24, 80-180 Gdańsk NIP: 579 207 12 47 e-mail: aga.nowak@urbanartefact.pl, tel. 694 660 558, konto bankowe: 26 1050 1764 1000 0092 5602 8938
- Dowód zakupu – faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
- Karta produktu – pojedyncza podstrona Strony zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.
- Strona - strona internetowa www.urbanartefact.pl i adres e-mail: aga.nowak@urbanartefact.pl
- Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu
- Miejsce wydania rzeczy – adres pocztowy lub punkt odbioru wskazane w zamówieniu przez Kupującego.
- Płatność – metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę
- Produkt – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
- Przedmiot umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem umowy.
- Przedmiot świadczenia – przedmiot umowy.
- Termin realizacji – podana na karcie produktu liczba godzin lub dni roboczych.
- Umowa – umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku w przypadku Kupujących.
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów; rodzaj dostawy; rodzaj płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego a zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
Techniczne warunki korzystania ze strony internetowej
- W celu korzystania ze Strony, Klient powinien posiadać:
- urządzenie przekazujące dane teleinformatyczne
- dostęp do sieci Internet
- adres poczty email - Strona zbiera informacje zawarte w plikach cookies, które są plikami tekstowymi, pliki te nie zachowują żadnych danych personalnych, używane są w sposób anonimowy w celu ocenienia realnego zainteresowania serwisem na stronach sklepu. Pliki Cookies służą do wymiany informacji pomiędzy Stroną a Użytkownikiem, co w znacznym stopniu ułatwia dopasowanie oferty do oczekiwań i preferencji każdego Użytkownika Strony. Klient decyduje o stosowaniu plików cookies. Przeglądarki internetowe często domyślnie mają ustawioną możliwość instalowania tych plików na urządzeniu końcowym Klienta, który w każdym czasie może dokonać zmiany ustawień
- Strona informuje, iż wyłączenie przez Klienta możliwości korzystania z plików Cookies może wpłynąć na funkcjonalności dostępne na Stronie
Warunki ogólne
- Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
- Miejsce wydania rzeczy musi znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać rzeczy wolne od wad.
- Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w polskiej walucie i są cenami brutto. Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy.
- Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, czyli termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
- Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie na wskazany adres e-mail: szczegółów zamówienia, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu w wersji pdf, wzoru formularza odstąpienia od umowy w wersji pdf, linków do samodzielnego pobrania regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy.
- Zdjęcia produktów zamieszczone na kartach produktów, o ile nie zaznaczono inaczej, mają wyłącznie charakter poglądowy i ilustracyjny. Oznacza to, że zdjęcia te nie przedstawiają gotowych produktów oferowanych do sprzedaży, lecz przedstawiają przykłady produktów jakie mogą zostać wytworzone przez Sprzedającego na indywidualne zamówienie Kupującego. W związku z tym rzeczywisty wygląd i kolor produktów jest inny dla każdego realizowanego zamówienia i może odbiegać od prezentowanego na zdjęciach.
- Sprzedający informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla produktów znajdujących się w sklepie.
- Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość
Zawarcie umowy i realizacja
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.
- W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:
- złożenie zamówienia pod adresem mailowym: aga.nowak@urbanartefact.pl;
- wybór rodzaju dostawy;
- wybór rodzaju płatności;
- wybór miejsca wydania rzeczy;
- Zawarcie umowy z Konsumentem następuje z chwilą złożenia zamówienia.
- Realizacja zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta na koncie Sprzedającego, co powinno nastąpić w terminie 3 dni od złożenia zamówienia, chyba że Konsument nie był w stanie spełnić świadczenia z nie swojej winy i poinformował o tym Sprzedającego.
- Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, o czym informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia.
- Realizacja zamówienia Klienta może być uzależniona od dokonania wpłaty całości lub części wartości zamówienia
- Wysłanie przedmiotu umowy następuje w terminie określonym na karcie produktu, a dla zamówień złożonych z wielu produktów w najdłuższym terminie z określonych na kartach produktów. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji zamówienia.
- Zakupiony przedmiot umowy jest wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy.
Forma płatności / dostawa
- Klient ma możliwość dokonania zapłaty za towar tytułem złożonego zamówienia w następujących formach:
- przelewem na wskazane przez Stronę konto bankowe
- płatność za gotowe produkty 100% przed dostawą.
- Płatność za produkty na zamówienie 50% wartości zamówienia w chwili potwierdzenia złożonego zamówienia, kolejne 50% przed dostawą na podstawie zdjęcia gotowego produktu i faktury końcowej.
- Dostawa
- Klient dokonuje wyboru rodzaju dostawy: przesyłka kurierska lub dostawa po indywidualnych uzgodnieniach ze Sprzedającym.
- Dostawy odbywają się w dni robocze, od poniedziałku do piątku. W weekendy i wolne dni od pracy dostawy nie są realizowane.
- Dostawa kurierem produktów wielogabarytowych nie obejmuje wnoszenia.
Prawo do odstąpienia umowy
Niniejszy rozdział dotyczy Użytkowników korzystających ze Strony jako Konsumenci.
- Konsument może odstąpić od umowy bez podania przyczyny, składając w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu produktu stosowne oświadczenie w jakiejkolwiek formie lub bez wydania pisemnego oświadczenia po prostu odsyłając produkt. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłać oświadczenie/produkt przed jego upływem na adres nazwa URBAN ARTEFACT Agnieszka Nowak ul. Porębskiego 13/24, 80-180 Gdańsk NIP: 579 207 12 47 e-mail: aga.nowak@urbanartefact.pl
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towar należy zwrócić na poniższy adres: URBAN ARTEFACT Agnieszka Nowak ul. Porębskiego 13/24, 80-180 Gdańsk.
- Bezpośrednie koszty zwrotnego dostarczenia towaru w związku ze skorzystaniem z uprawnienia, ponosi Kupujący, chyba że Strona zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o jego prawie odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia Klienta od umowy, Sklep dokona zwrotu ceny produktu w ciągu 14 dni od daty otrzymania oświadczenia Konsumenta. Zwrot nastąpi na wskazany przez Konsumenta rachunek bankowy. Strona wydaje pisemne poświadczenie o zwrocie świadczenia.
- Konsument ma obowiązek zwrócić towar nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy znajduję się na Stronie oraz wysyłany jest w wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożenia zamówienia.
- Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb np. gdy wyprodukowano mebel według specyfikacji konsumenta.
Prawo Konsumenta do rękojmi
- Produkty oferowane w Sklepie objęte są 24 miesięczną odpowiedzialnością sprzedawcy za niezgodność towaru z umową. Istnieje domniemanie, że jeżeli Konsument zgłosił rękojmie Sprzedawcy w ciągu 12 miesięcy od doręczenia produktu to wada produktu istniała już w chwili jego wydania.
- Reklamacja na podstawie odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową powinna być przekazana m.in.
- wysyłanie wiadomość email na adres aga.nowak@urbanartefact.pl
- listownie na adres URBAN ARTEFACT Agnieszka Nowak ul. Porębskiego 13/24, 80-180 Gdańsk,
- dzwoniąc pod nr +48 694 660 558
- W reklamacji powinien znaleźć się dokładny opis rodzaju niezgodności, data jej wystąpienia, powinno być określone żądanie Konsumenta, nr zamówienia oraz dane kontaktowe, co ułatwi procedurę reklamacyjną.
- Strona rozpatruje reklamacje niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji wysłanej przez Klienta.
- W przypadku braku informacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji, w terminie określonym w pkt.4, reklamację uznaje się za rozpatrzoną na korzyść Klienta. W przypadku uzasadnionej reklamacji, Klient może żądać doprowadzenia produktu do stanu zgodnego z umową, nieodpłatną naprawę lub wymianę produktu na nowy, obniżenia ceny lub istnieje możliwość odstąpienia od umowy. Strona zwróci Klientów równowartość ceny całości dokonanej transakcji.
- Odpowiedź w sprawię reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres e-mail, adres korespondencji.
- Sklep wydaje pisemne poświadczenie o zwrocie świadczenia.
- Przykładowy formularz Reklamacyjny znajduję się na stronie zamówienia oraz dołączany jest do wiadomości e-mail przy zatwierdzeniu zamówienia.
Pozostałe
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za:
- Uszkodzenia wynikłe przy przeróbkach wykonanych we własnym zakresie (przez Klienta).
- Uszkodzenia wynikłe ze zdarzeń losowych lub innych okoliczności niezależnych od Sprzedającego.
- Uszkodzenia powstałe w wyniku niezgodnych z zalecanymi przez Sprzedającego zasadami użytkowania, konserwacji i przechowywania.
- Nierównomiernego wybarwienia wynikające z naturalnych właściwości materiału – drewno jako materiał naturalny może ulegać zmianom kolorystycznym, pod wpływem promieni UV, może jaśnieć lub ciemnieć.
- Uszkodzenia wynikające z niewłaściwego montażu oraz ustawienia produktu, np. meble ustawione na podłodze z ogrzewaniem podłogowym, meble ustawione przy kominku lub bezpośrednio przy urządzeniach grzejnych, w mocno nasłonecznionych miejscach.
- Uszkodzenia powstałe przez ustawienie na meblach bardzo gorących oraz bardzo zimnych przedmiotów oraz czyszczenia środkami chemicznymi.
- Uszkodzenia powstałe na wskutek kontaktu z wodą, zalania mebla wodą lub inną cieczą.
- Uszkodzenia wynikające z użytkowania mebli w pomieszczeniu o zbyt wysokiej lub zbyt niskiej wilgotności (przy niskiej wilgotności mogą powstać pęknięcia i szczeliny, przy wyższej wilgotności mogą powstać wypaczenia i nierówności).
- Uszkodzenia powstałe podczas transportu mebli wykonanym na zlecenie klienta przez firmę spedycyjną.
- Uszkodzenie produktu poprzez przykrycie dużej powierzchni materiałami takim jak szkło, pcv, folia, kamień, które to materiały zapobiegają naturalnemu procesowi oddychania drewna,
- Wady i uszkodzenia (z którymi Klient zapoznał się przy odbiorze produktu) z powodu których obniżono cenę.
- Uszkodzenia powstałe w wyniku naturalnego zużycia, np. zarysowania, wgniecenia, zabrudzenia.
- Stwierdzenia niewłaściwego sposobu czyszczenia i konserwacji.
- Szkód i usterek spowodowanych przez zwierzęta.
- Uszkodzeń mechanicznych (np. rysy, obicia).
- Za wady produktu nie zostaną uznane:
- Zmiany zachodzące naturalnie, podczas eksploatacji mebla.
- Właściwości wynikające z rodzaju użytego materiału.
- Naturalne różnice w odcieniu drewna.
- Widoczne promienie rdzeniowe drewna (element budowy anatomicznej drewna).
- Ciemniejsze zabarwienia (tzw. fałszywa twardziel – element anatomicznej budowy drewna).
Odpowiedzialność sprzedającego
- Regulamin jest dostępny pod adresem http://urbanartefact.pl/pl/regulamin
- Klient ma możliwość odczytu, ściągnięcia treści regulaminu na swoje Urządzenie oraz dokonania wydruku dokumentu.
- Strona dokona zmiany postanowień Regulaminu z ważnych powodów po uprzednim poinformowaniu Klientów poprzez publikację jednolitego tekstu Regulaminu na łamach Strony oraz wysłania jego treści na adres e-mail wskazany przez Klienta. Zmieniony lub zmodyfikowany regulamin ma moc wiążącą, po spełnieniu pozostałych warunków przewidzianych prawem, jedynie dla stosunków prawnych powstałych po wejściu w życie zmian lub modyfikacji.
- Zmiany regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów korzystających ze Strony przed dniem wejścia w życie zmian.